sobota 19. března 2016

Chleba doma pečený aneb čím vším je možné zdobit


Pečení domácího chleba  přechází u nás doma do další fáze. "Částečně" jsem se vypořádala s hnětením, kynutím, tvarováním a depresemi, které následovaly po výrobě frisbee. Frisbee - chléb placatý - je noční můrou mnoha amatérských pekařů. Profíci si nestěžují nebo to tají! A "částečně" znamená: "Nikdy neříkej nikdy!" Nebo taky: "Chleba v troubě je vždycky drama s nejistým koncem!"
Tak jsem vyrostla ke zdobení chleba.

Varianta č.1 - šablony nebo-li stencils
Tady máme můj dnešní "mírně zběsilý" chlebík. Jaro mě táhne ven a pečení zase do kuchyně. Tak jsem to zkombinovala - fotky jsou ze zahrady. A proč zběsilý? Použila jsem skoro všechny druhy mouky, co jsem doma našla - žitná chlebová, ječná, špaldová - hladká i celozrnná a pšeničná chlebová. Těsto jsem přikryla doma objeveným kusem čehosi háčkovaného. Ať si chleba užije!

Varianta č.2 - nařezávání nebo-li scoring
Experiment s nařezáváním po lednicovém kynutí. Je netradiční, ale proč ne, že?







Nařezávání na bochníku - pekaři tento tvar nazývají batard. Než jsem to zjistila, bála jsem se, že můj bochník nechutně urážejí!










Varianta č.3

Vyšší dívčí! Chleba nazývaný Petals Bread. V českých zemích zatím neobjeven.

 Pokračování někdy příště.......

Žádné komentáře:

Okomentovat